Dag 6 - Norway, here we come

6 september 2018 - Honningsvåg, Noorwegen

Na een werkelijk prachtige rit vandaag (van zo'n 524 Km, de mooiste rit tot nu toe, een meanderende weg door een schitterend, in herfstkleuren getooid landschap en wederom waren er prachtige luchten te zien) zijn we rond 16.30 uur in hotel Scandic in Honningsvåg aangekomen. Hier verblijven we 2 nachten.

De receptionist van het hotel vertelde ons dat er een kleine kans is om het Noorderlicht te zien, maar het is redelijk zwak en daarvoor moeten we wel buiten het dorp zijn, uit de buurt van omgevingslicht.

We waren nog niet aangekomen of Hans was alweer buiten om de drone uit te laten om weer mooie filmpjes te maken voor onze Noordkaap 2018 road movie (en om weer een land waar hij 'gedroned' heeft van zijn bucket-list af te kunnen vinken).

Voor het diner hebben we TripAdvisor geraadpleegd en gebaseerd op de recensies en de menukaart zijn we bij Corner Spiseri beland. Een voordeel van buiten het seizoen reizen is dat je je niet zo druk hoeft te maken of er wel plek is en of je niet moet reserveren. Het nadeel is weer dat het er wel heel erg rustig is. Dus naast ons waren er nog maar 2 andere tafeltjes bezet. Maar goed, we hebben geen ander gezelschap nodig want met z'n 3-en is het gezellig zat en valt het gesprek nooit stil.

Voor Wim & Hans was de keus snel gemaakt toen ze schnitzel op de menukaart zagen staan (gaap). Voor Richard was de keus ook snel gemaakt toen hij walvis steak op de kaart zag staan (avontuurlijk). Richard werd vervolgens de rest van de avond niet meer serieus genomen want dit kon niet goed zijn - hetgeen volstrekt gebaseerd is misplaatste vooroordelen want deze steak smaakte meer dan goed.

Na het diner nog even de Coop bezocht op zoek naar pinda's, chocolade, bananen en iets te drinken, en weer terug naar het hotel om email's te verwerken, de social media-kanalen bij te werken en op tijd naar bed. Morgen lekker een rustig dagje met een ritje naar de Noordkaap.

En de grensovergang van Finland naar Noorwegen? Zijn we nu in Noorwegen? Jawel. Zag je de grens niet dan? Welke grens? Nou, die wegopbreking waar we zojuist langs reden, dat was dus de grens van Finland naar Noorwegen. OK dan.

IMG_1418IMG_1420IMG_1423IMG_1424IMG_1425IMG_1426IMG_1427

1. Rex:
    7 september 2018
    Richard, held! Lekker he zo'n walvisje!
    Nu nog even een rendier stoofpotje en een eland scoren...
    Ziet er allemaal prachtig uit; ik zit me hier te verbijten in de regen. Was de afgelopen dagen niet zo best hier. Nu schijnt het zonnetje; maar voor hoe lang?
    Wim, let goed op al de rendieren dat die niet nodeloos gedecimeerd worden.
    Aan Hans: Hoe zit het met de Pölsen?
    Hoe was trouwens het eten in Finland? Nog lekkere grijze hamburgers gescoord? En spreken ze er al Engels?
  2. Nancy Nieuwenhuis:
    7 september 2018
    Mooie foto's weer met een zonnetje, super! Zal voor jullie duimen dat het op de Noordkaap ook zulk weer is 🤞