Dag 7, 71° 10′ 21″ N, 25° 47′ 0″ E

7 september 2018 - Honningsvåg, Noorwegen

Dag 7, de tweede mijlpaal van onze vakantie staat op het programma of is het misschien het doel van de vakantie?

We zijn vandaag op weg gegaan naar de Noordkaap (71° 10′ 21″ N, 25° 47′ 0″ E), de rit is ongeveer 30 kilometer een beetje beschamend in vergelijk met de voorafgaande dagen. Maar een beetje rust qua kilometers was zeer welkom.

De rit naar de Kaap deed denken aan 4 jaar geleden, het was nat en koud de weerverwachting voor later op de dag was echter wel goed.

Na een korte rit stonden we bij de slagbomen van de Noordkaap het miezerde nog steeds, nadat we elkaar de hand hadden geschud om het goed volbrengen van deze mijlpaal luister bij te zetten zijn we gaan schuilen voor het weer in het Noordkaap centrum, waar we een bezoek aan de ‘mandatory’ giftshop brachten. Hans en Richard hebben zich opnieuw ingekleed met t-shirts en andere Noordkaap prullaria,

Het weer werd zienderogen beter en we konden eindelijk de omgeving gaan verkennen. Het is alsof Hans en ik (Wim) ook voor het eerst op de Noordkaap zijn het weer vier jaar geleden was zo slecht dat we ongeveer 4 meter om ons heen de omgeving konden herkennen, vandaag was het weer vele malen beter.

We hebben wat aardige foto’s kunnen nemen (zie de aangehechte foto’s).

Een ander leuk detail is de ontmoeting met een solo motorrijder uit Nederland op de Noordkaap na een echt Nederlands praatje pot bleek de solo rijder uit Leiden te komen. 3200 kilometer van huis en je komt iemand tegen die voor Noorse begrippen praktisch je buurman is.

Na onze diverse fotoshoots wilden we nog een tip opvolgen die we bij aankomst in Honningsvag kregen. We zijn geattendeerd op een onverhard geitenpad dat naar een militaire installatie op grote hoogte leidt. Het is toegestaan dit pad te volgen totdat het pad overgaat in militairgebied. Vandaar uit hadden we een mooi uitzicht op Honningsvagen.

Bij aankomst in het hotel besloten we hetzelfde restaurant als gisteren met ons gezelschap te verblijden. Vandaag stonden er drie schnitzels op het menu. Zou Richard toch enge dromen hebben gehad vannacht van walvissen die geharpoeneerd werden (?).

Op de terugweg naar het hotel hebben we nog wat leuke plaatjes in de haven gemaakt.

848D67FC-A8DF-4C22-80E2-74373546F49771AD5B17-03C8-4865-9CC3-B0E09A356750

Dag 7, is een mooie en gedenkwaardige dag geworden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rex:
    8 september 2018
    Gefeliciteerd mannen! Jullie, en jullie Duitse contrapties, hebben het gehaald!
    Richard, wat is dat? Schnitzeltje? Ook lekker, van een walrusje of zo.
    Mooie plaatjes, phew, doet wel pijn dat ik er niet bij ben; dat ik er geen Multistrada tussen zie staan...grrrr!
    Hoe zit het dit jaar met de stickers? Leuke elandjes?
    Morgen de mooie kustroute naar het zuiden, perfect. De Lofoten, 'Patagonie', Trol Stigen, Geiranger fjord...wat een tocht heren.
    Heerlijke kilometers toegewenst!
  2. Nancy Nieuwenhuis:
    8 september 2018
    Fijn dat jullie het nu toch goed getroffen hebben met het weer op de Noordkaap😃
    Nu op naar de hoogtepunten van de prachtige Westkust. Hoop dat jullie meer geluk hebben met het weer dan ik had op de Atlantikveien🤭
    Mooie kilometers verder!🏍