Dag 5 - Goodbeye Zweden Hello Finland

5 september 2018 - Muonio, Finland

We gaan vandaag Zweden verlaten en we doen dat met gemengde gevoelens. Na 4 dagen zijn we toch best wel gewend geraakt aan de Zweedse natuur, de mensen en het verkeer. In Finland zal dat anders zijn. Vooral Wim kijkt er een beetje tegen op! Vier jaar geleden zijn we namelijk ook door dit stuk van Finland gereden, en met enige regelmaat schrikt hij er nog van wakker ‘s-nachts. Hoe komt dat? Ik zeg: hamburger! Vorige keer heeft Wim een hamburger in Finland gegeten en dat ding heeft de hele rest van de dag geprobeerd om er weer uit te komen! Voor details leest u dag 6 van onze vorige trip.

De PoolcirkelpoolcirkelBruine beer - erg gevaarlijk!!

Maar goed, na zo’n 200 km kwamen we bij de poolcirkel aan, iets waar Richard erg tegen op keek omdat hij het ‘poolcirkel’ ritueel zou ondergaan. Iedereen die voor het eerst de poolcirkel passeert moet er aan geloven. Gelukkig voor Richard had ik geen plek meer voor een pak veren en Wim was de pek vergeten in te pakken. Als alternatief maar een poolcirkel sticker aangeschaft 😀 Na een lichte lunch de reis weer voortgezet en hebben we de eerste rendieren gespot. Gelukkig op veilige afstand. Want ook daar maakt Wim zich zorgen over! Ik verwijs weer naar dag 6 van onze 2014 trip.

bij het hotel

Om 17:30 kwamen we bij het hotel aan, of was het 16:30? In Finland is het een uur later dan in Zweden, maar omdat we dicht langs de grens zitten wisselde de tijd nogal eens tussen Zweedse en Finse tijd. Ben benieuwd of we tegelijk aan het ontbijt zitten morgen!

Bij het hotel nog even met de drone gevlogen en daarna lekker gegeten en op tijd naar bed. Morgen hebben we een lange rit van ongeveer 538 km naar Honnigsvåg in Noorwegen.

Wordt vervolgd

1. Nancy Nieuwenhuis:
    6 september 2018
    Jullie schieten al aardig op!