Dag 24 – van Hellwege naar huis, 413 Km

25 september 2018 - Voorschoten, Nederland

24 September 2018, Voorschoten, Nederland

Het zit erop. We zijn alle 3 weer veilig thuis. Na een vrij vlotte rit, met een paar wegopbrekingen in Duitsland en een enkel buitje onderweg waren we rond kwart voor 2 bij ons start- en afscheidspunt, Starbucks in de Meern bij Utrecht.

Na een stevige handdruk en ‘bedankt’ namen we afscheid, stapten we weer op onze motor en reed eenieder het laatste stuk naar zijn eigen huis.

Waar alle plannen, inclusief route en hotelboekingen, 2 jaar geleden al klaarlagen, ging de trip destijds door diverse (persoonlijke) omstandigheden in 2016 niet door. Een trip in 2017 was geen optie daar Hans toen zijn zoons in Australië ging bezoeken. Dus stond de trip nu voor 2018 gepland.

De route werd herzien, en zodra het kon is Hans een jaar geleden hotelkamers gaan boeken. En dan maar wachten. Dan duurt een jaar lang. Maar de voorpret was er niet minder om.

En voor je het weet is het dan toch zover. 1 September, de datum van vertrek, naderde. Helaas moest Rex op het allerlaatste moment door persoonlijke omstandigheden afzeggen. Het was een pijnlijke beslissing, uiteraard het meest voor hem. Ook hij had zeer naar deze trip uitgekeken, net als wij. Dus zonder Rex gingen we dan toch op pad. En er ging geen dag voorbij dat Rex niet ter sprake kwam.

En 23 + 1 dag later is de trip weer voorbij. Helaas, maar wel een prachtige ervaring rijker. Deze trip had ik om vele redenen voor geen goud willen missen. De combinatie van kameraadschap, motorrijden, een overweldigende natuur, veel lachen – tot tranen aan toe, het gezamenlijk letterlijk ‘naspelen’ van sketches van van Kooten & de Bie, Jiskefet, The Young Ones, etc maakte deze reis onvergetelijk.

Wim & Hans, hartelijk bedankt voor het samen kunnen beleven van deze trip. Ik heb er heel erg van genoten en jullie hebben een enorm aandeel gehad in deze succesvolle trip. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar, over mogelijke opties hebben we al voorzichtig gesproken.

Verder wil ook ik iedereen hartelijk bedanken die ons via de diverse mediakanalen hebben gevolgd, en ons hebben voorzien van leuke en soms prikkelende reacties op onze verhaaltjes en foto’s. Heel er leuk en positief om te ervaren hoeveel mensen met ons deze reis hebben meebeleefd. Wij hebben deze verhaaltjes in ieder geval met veel plezier geschreven.

Rest ons, met name Hans, om het vele video- en fotomateriaal dat we geschoten hebben bij elkaar te brengen en deze reis samen te vatten in een videofilm. Dat zal een blijvende, zichtbare herinnering opleveren en ik kan niet wachten totdat deze film klaar is.

Voor nu welterusten en hopelijk tot snel bij de volgende trip,

Richard

1. Rex:
    25 september 2018
    Mooi mannen; bedankt voor de vele verhalen.
    Jammer dat ik er niet bij heb kunnen zijn; ik heb jullie wel gemist, het motorrijden, de avonturen, de natuur maar vooral het lachen en de kameraadschap.
    De wind om je kop, de geuren door je helm, allle geluiden om je heen. De grappen en de grollen; het eten en het drinken...
    Op naar het volgend avontuur!
  2. Jan koelewijn:
    25 september 2018
    Mannen, dank voor de veelal geestige verslagen. Ook al ben je er niet bij, toch een beetje dus. Ik wou dat ik motor kon rijden😎
  3. Paul vV:
    25 september 2018
    Welkom thuis. Ik heb genoten van de verhalen en de foto's. Fijn dat jullie het noorderlicht hebben kunnen zien. Success met nagenieten!