Dag 8, van Honningsvåg naar Skjervøy

8 september 2018 - Skjervøy, Noorwegen

93C08655-D45C-49F2-B7F4-ABF4E7A91007

Vandaag een rit van 425 km van Honningsvåg naar Skjervøy. We laten de Noordkaap achter ons, het weer is prima en we toeren rustig door het Noorse landschap. Vlak voorbij Alta even pauze gehouden op het terrein van de Noorse Rijkswaterstaat. Er was ook een werkende weegbrug, dus Richard en ik waren toch wel benieuwd hoeveel we met motor en al wogen. Voor mij kwam dat op 450 kilo, voor Richard op 400 (ging per 50 kilo!). Wim was met geen mogelijkheid over te halen om er ook op te gaan! We vragen ons af waarom?😄 De weegbrug kan tenslotte ook vrachtwagens aan 😂

21F27519-ABC1-4FA0-A5C8-D2232CFD3073

Tegen het einde van de rit kwamen we op een hoog punt met fantastisch uitzicht over de fjorden en eilanden dus de camera’s kwamen tevoorschijn.

92A79B43-5DC8-411D-8128-1A15569DD61FE23790FF-F262-463D-AC30-66D8E128289D

Na aankomst en inchecken bij het hotel zijn we Skjervøy gaan verkennen. Ik wist dat om 19:15 er een Hurtigruten boot aan zou komen dus hebben we een mooie plek gezocht om te kijken. Bij aankomst werd er, zoals dat hoort, getoeterd! Toooeeet😄

FDBDCFFA-36F8-4136-B7B3-F5C601135D2B

Nog even aan de kade bij de boot gekeken en daarna snel naar het hotel om warm te worden en wat te eten. Morgen ‘slechts’ 265 km dus we mogen uitslapen tot 8 uur 😁

1. Rex:
    9 september 2018
    Ach geeft toch niks Wim...zo'n weegschaal zegt ook niet alles; je hebt lichtgewichten, zwaargewichten, contragewichten en even(ge)wichten. Ja, er zijn ook nare wichten en gemene nichten, maar die terzijde. Het gaat er niet om wat je hebt maar wat je er mee doet!
    En Hans, heb je nu al die maanden van voorbereiding, vrucht af zien werpen door hier een goed getimede ontmoeting te hebben met je heimelijke liefde: de Hürtigruten boot...en zij toeterde ook nog naar je!
    Richard, wat kan ik zeggen...volhouden tussen die twee hoor, volhouden!