Dag 13, Svolvær - 126 kilometer -> Sorvagen

13 september 2018 - Sørvågen, Noorwegen

Dag 13 alweer, we zijn ruim over de helft van onze vakantie, de tijd gaat snel in goed gezelschap.

Vandaag zeggen we dag tegen Svolvær, we hebben alledrie genoten van de drie dagen vakantie tijdens onze vakantie.

Een aantal zaken hebben we van onze bucket list kunnen schrappen zoals het zien van het Nooderlicht, de trip de fjorden in om zeearenden te spotten en natuurlijk het zien van alle Hurtigruten schepen die onder de vlag van deze rederij varen.

De rit vandaag is maar 126 kilometer waarschijnlijk om er weer een beetje in te komen, denk ik. Op ons eindpunt Sorvagen zullen we morgen de boot naar Bodø nemen.

Vandaag hebben we het er nog even van genomen, na uitgeslapen te hebben en een goed ontbijt  zijn we rond half 11 gaan rijden. Het duurde even maar het reis ritme was snel weer gevonden.

Vandaag hebben we wat extra stops ingelast zodat Hans opnames met de meegebrachte drone kon maken. Nu maar hopen dat we het resultaat van de vliegerij binnenkort kunnen bekijken, U moet weten dat Hans nogal kampt met tijdgebrek en dus weinig tijd heeft om alle films die hij maakt te monteren. Op deze trip zijn ettelijke terabytes aan film gemaakt, wij hopen dan ook dat eea voor ons pensioen gereed is.

E427D471-B226-4B13-B799-2D4199DEA9CCA43BA34A-C6C5-4B8E-A410-79D7F61EBE95

Onderweg in Ramberg hebben we koffie met gebak genuttigd, we zagen er kennelijk zo shabby uit dat de uitbaatster ons verraste met een gratis portie Belgische wafels en een knipoog. De mensen die hun mond open doen hier in Noorwegen zijn uiterst vriendelijk.(niet iedereen doet zijn mond open overigens).

Aangekomen in Sorvagen ons eindpunt voor de dag hadden we aanvankelijk wat problemen het paleisje voor de komende nacht te vinden. De sleutels moesten worden opgehaald in het plaatselijke restaurant waar we later op de avond uitstekend hebben gegeten. Het stond op nummer 1 op het restaurantlijstje van Richard. (Kunst er is maar één restaurant in Sorvagen)

38124F7A-431F-4304-AC80-71586A11EB83B762339E-ECDD-473D-B30B-7CBFD538240662FE6FE3-F34F-4130-BEC7-CBAECE0F03A33193B4BD-33BE-4C2A-B853-5A9A94CCAF27

Zoals gezegd na enig zoeken vonden we het paleisje. Ik moest direct terugdenken aan de scouting, we slapen vannacht in een soort porto cabin aan het fjord of is het in het fjord?

B7111C6C-8C11-4C7F-AAB9-714119E5F2C1

We spreken elkaar moed in met opmerkingen als, ‘het is wel schoon en dat is belangrijk’ en ‘op zich zijn de kamers wel smaakvol ingericht’. De kamers die we hebben geboekt hebben elk 2 eenpersoons bedden ‘IKEA style’ verder een tafel en een stoel en een aparte douche/toilet.

Alles is heel schoon maar in vergelijk met het Nordic hotel in Svolvær was dit, in ieder geval voor mij, even slikken. Men went vrij vlot aan luxe.

We hebben afgesproken morgen het appèl voor de bedden om 5.30 te houden zodat we om 6.00 uur richting de boot kunnen, daar moeten we om 6.15 zijn anders kunnen we wellicht niet mee en zal de dagrit met enkele honderden kilometers verlengd worden om in Bodø te geraken over land. Dus het wordt tijd om naar mijn vlooienbakje te gaan.

Welterusten,

Wim

P.S het schrijven van het stukje en het publiceren was geen sinecure, u moet weten dat ik in de kamer verblijf met de grootste afstand tot het draadloze netwerk doosje, bovendien was het password om internettoegang te krijgen ook niet echt gebruikersvriendelijk

.03AA4177-5342-4B98-95B4-01457A26D331

1. Rex:
    14 september 2018
    Lekker relaxed dagje!
    De hoeveelste boot wordt dit nu?