Dag 10, Sørreisa -309 kilometer ->Svolvær

10 september 2018 - Svolvær, Noorwegen

F09935B7-1637-42E1-8EC9-21811710E8F27ECEEAA1-E9D7-409C-B8E3-5780835FE0D9127F074D-3577-4B48-A477-D8D320F99EF4De dag begon relatief vroeg ik denk dat we alledrie onbewust Sørreisa achter ons wilden laten. Zoals gezegd de kamers waren schoon het eten was goed binnen te houden alleen de ambiance was er één die we als stadse jongetjes niet gewend zijn.

Na het eenvoudige maar smakelijke ontbijt werd de bagage op de motorfietsen geladen, nog even snel langs de Spar om wat te drinken voor onderweg te kopen en we waren op weg. Er moest nog even bij de (ja het gaat maar door) onbemande tank benzine ingenomen worden.

Nu dan echt op pad naar Svolvær, toch??. Hans heeft al een paar dagen ruzie met zijn nieuwe Garmin navigatie. Bij de eerste de beste navigatie beslissing was de Garmin het spoor bijster en reden we op een semi verhard bospad. De verwachting is dat het apparaat, als het zich niet begint te gedragen, bij terugkomst op Marktplaats staat.

De route was snel weer gevonden, ook vandaag waren de weergoden ons goed gezind de temperatuur liep vandaag op tot 22 graden Celsius. Het moment dat de binnenvoering uit jas en broek gehaald kan (moet) worden lijkt aanstaande.

Toch nog even wachten, de weersverwachting voor de komende dagen lijkt minder gunstig. Er lijkt regen aan te komen, tja tot nu toe hebben we enorm veel geluk gehad met het weer onderweg.

De rit vandaag is zo’n 309 kilometer dus we kunnen rustig aan doen onderweg, we stoppen dan ook regelmatig om wat foto’s van de ongeving te maken. Een aantal foto’s zijn aan dit stuk aangehecht.

Bij het hotel aangekomen zijn we de 4200 kilometer ruim gepasseerd, dus we zijn qua kilometers al over de helft van onze vakantie.

Het geboekte hotel waar we de komende 2 dagen en 3 nachten verblijven was een verademing qua ligging en ambiance, we zijn wellicht een beetje verwend.

Na ingecheckt en opgefrist te zijn hebben we het dorpje verkend en bij een Kebab Italiaan gegeten. Daarna zijn we op verplichte excursie naar de aanlegsteiger van de Hurtigruten mailboot gegaan om de MS Loffoten te verwelkomen. Richard en ik doen Hans dit plezier graag. Hans kent alle boten en schema’s van de Hurtigruten uit zijn hohohoofd (en wel hierom). Voor de jongeren lezers, dit is een losse verwijzing naar een karakter van Koot en Bie.

Nu maar hopen op goed weer morgen en overmorgen zodat we de Loffoten kunnen verkennen en op de gevoelig plaat vast kunnen leggen. Dat noorderlicht wil nog niet zo lukken er is momenteel te veel bewolking.

Welterusten,

Wim

1. Rex:
    11 september 2018
    Hunkerend naar een GS duikt Hans de bospaden in, wetende dat hij een goed excuus achter de hand heeft; wat een naar GPS systeem dat Garmin!
    Hans, koop toch gewoon zo'n GS joh!
    Wat moeten we ons voorstellen van een Kebab Italiaan? Hebben ze daar pizza's opgestapeld en geregen aan een verticale, ronddraaiende pen en snijden ze daar reepjes vanaf? Hebben ze daar pasta met geit? Of spreekt de Noorse kok Italiaans met een midden oostelijk accent?
    De Loffoten; is het er mooi zoals verwacht?
    Veel plezier en genoegen toegewenst heren!
  2. Remi:
    Brilliante reactie ;-)
    De blog aankondiging van dag 10 vandaag niet aangekomen in de mailbox, dus hier opgezocht. Elke dag even lezen voor de “lokale realiteit” begint. Super leuk en wensen jullie verder nog veel plezier. Ben benieuwd of er nog een Indian restaurant wordt bezocht ;-)
  3. Wim:
    Lolbroek