Dag 10/Day 10

13 september 2014 - Bodo, Noorwegen

Dag 10

Het leek haast wel een regionale attractie, zelfs de bus vanuit Narvik pauzeerde er minstens 20 minuten of zo: Rema1000 - de supermarkt aan de overkant van de weg waar ons hotel aan lag in Innhavet.

Rema1000 supermarket

Het leek alsof de mensen naar een amusementspark gingen; met dezelfde spanning en vewachtingen. Misschien het feit dat er niets anders te doen viel in de wijde omtrek van Innhavet wat deze supermarkt zo enorm populair maakte.

En de volgende morgen wanneer de gordijnen open gingen waren het de vlaggen van onze klant Shell welke je het eerste zag.

Shell in Innhavet

Zelfs op onze vakantie geen moment zonder Shell!

Tijd voor het ontbijt; al het gebruikelijke; geen verassingen, het enige wat opvalt is de tegenzin van de mensen hier om onze 'Good morning! te beantwoorden.

Norwegian Troll

Wim klaagde over de prijs van een hotel en Hans gaf ons het weerbericht, wat voor geen meter deugde, alles natuurlijk, zoals je eerder op deze blog hebt kunnen lezen, volgens onze vaste dagelijkse routine. Echter, ik heb een hele interesante lezing ten beste gegeven over de werking van het paralever ophangingssysteem van BMW; Ja, daar hebben de mannen tenminste wat aan!

Na het ontbijt heeft Wim het defecte lampje van zijn koplamp vervangen waarbij één onderdeel desintegreerde in zijn handen. Hij zei dat dit kwam doordat het onderdeel al zo oud was...

Vandaag hebben we zowaar een dag zonder noemenswaardige regen gehad; een spettertje hier en daar was alles, de wegen waren goed en de omgeving was wonderschoon zoals gebruikelijk.

Helaas voor Hans hebben we vandaag geen enkel pontje genomen dus speciaal voor Hans: TOEOEOEOET!!!!!

Tijdens een van onze pauzes haalde Hans, onze gadget man, een klein rond apparaat te voorschijn waar hij zijn GoPro camera op vast maakte. Het apparaat liet de GoPro camera langzaam rondgaan en daarmee een prachtig filmpje makend (zie het filmpje als bijlage elders op deze website). Het slimme apparaatje bleek een kookwekker van Ikea!!

Hans with his cooking clock timer

Terwijl Hans zijn ding aan het doen was met zijn kookwekker, maakte Wim zijn minibar open van zijn motorfiets.

Minibar of the BMW

Jazeker, BMW motorfietsen vandaag de dag hebben allerlei extra's. Zoals daar zijn: handvatverwarming, zadelverwarming, instelbare rij-hoogte/veringsinstellingen tijdens het rijden(!), instelbare windschermhoogte, electrische aansluitingen, voetverwarming en nu zelfs een minibar!!!

Ik zal jullie op de hoogte houden van al de ontwikkelingen. Tot een volgende keer.

Day 10

It almost seemed to be the regional attraction as even the bus from Narvik paused there for at least 20 minutes or so: Rema1000 - the supermarket across the road of our hotel in Innhavet.

Rema1000 supermarket

It looked like all the people going there were visiting an amusement park; with the same anxiety and expectations. Maybe the fact that there wasn't anything else to do in the wide surroundings of Innhavet that made this supermarket so popular.

And in the morning when opening the curtains, the first thing you saw were the flags of our customer: Shell.

Shell in Innhavet

Never a break, not even on holidays!

Breakfast time; no surprises, the only thing that stands out is the reluctance of the people here to return our 'Good morning!'.

Norwegian Troll

Wim nagged about the price of one of the hotels and Hans read the weather forecast, which was rubbish as usual, all of which of course, as you could have read in an earlier part of this blog, was part of our usual daily routine. On the other hand, I gave a very interesting lecture on the paralever suspension of BMW; Yes, give the lads something they can use in everyday life!

After breakfast, Wim changed his broken headlamp light bulb; some part of it disintegrated in his hands as he tried to reassamble his light unit. He said it must have been because of the high age of the part...

Today we actually didn't have real rain, a splash here and there was all, the road surface was pretty good and the scenery wonderful as always.

Unfortunately for Hans, we didn't take any ferry today so especially for Hans: TOEOEOEOET!!!!!!

Once during one of our brakes, Hans, our gadget man, pulled out this small round contraption and connected his GoPro camera to it. It than made the GoPro camera slowly go round, scanning the whole surrounding and creating an amazing movie out of it (see attached movie somewhere on this magnificent website). The smart contraption appeared to be a cooking clock timer from Ikea!!

Hans with his cooking clock timer

Whilst Hans was doing his thing with the cooking clock timer, Wim opened up the mini bar of his motorbike.

Minibar of the BMW

Oh yes, BMW motorbikes these days come with all kinds of extra's. Did I mention handle bar heating, seat heating, adjustable riding hight/suspension settings while riding(!), adjustable windscreen hight, electric power outlets, feet heating and now even a mini bar!!!

I will keep you informed of all the developments. Till next time.