Dag 1 en dag 2

2 september 2018 - Ludvika Ö, Zweden

Onderweg naar GoteborgBij Swen en Jenny voor de deur

Omdat Wim en Richard een dag later dan ik zijn vertrokken, volgt hier mijn verhaal van dag 1 en dag 2 (voor mij dus eigenlijk dag 2 en 3). Op zaterdag 's ochtends vroeg in Malmo aangekomen. Via een stuk grote weg maar ook binnendoor naar Göteborg gereden waar ik om 12:45 aankwam bij Swen. 's-middags een wandeling door het park gemaakt waar we ook een eland hebben gezien. Nog even film gekeken. Jenny was aan het werk en kwam om 19:30 thuis. Snel in de stad uit eten geweest en daarna naar bed. Vanochtend om 09:30 vertrokken richting Grängesberg. Onderweg hadden we een P afgesproken waar ik Wim en Richard zou ontmoeten. Om 13:50 kwam ik daar aan en na een half uurtje wachten waren de heren er ook. Leuk om niet meer alleen verder te hoeven rijden! Omdat ze nog niet gegeten hadden zijn we 8 km verderop naar de Burgerking gegaan waar wat gehapt werd. Richard nog wat verteld over zijn US reis met het gezin, en het werd Wim en mij duidelijk dat je niet met 2 tienerdochters een Victoria Secrets winkel in moet gaan :-D. Gelukkig heb ik 2 zoons dus dat zal mij niet snel overkomen! Maar we weten nu wel een hoop meer over strings (bv. de Low-Rise Hiphugger)! Na deze korte lunch doorgereden naar ons hotel. Rustige weg met af en toe mooie vergezichten. Om 17:45 bij het hotel aangekomen. Even alles op de kamer leggen en opfrissen. Daarna naar buiten om nog even in de zon te zitten, het was 23 graden! Ik heb nog even in de plaatselijk buurtsuper wat blikjes en pinda's gekocht. In het hotel-restaurant lekker pizza zitten eten, en omdat het morgen een lange dag gaat worden, gaan we vroeg naar bed.

En we zijn bij elkaar! De rest van de reis gaan we met z'n 3-en belevenParkeerplaatsLekker in de zon voor het hotel

Verslagje van Richard van vandaag:

Aangekomen in ons hotel Stopet in Grängesberg voor de 2e nacht, na een rit van een goede 600 km. Onderweg hebben we Hans opgepikt. Hij was een dag eerder vertrokken om z'n zoon op te zoeken die nu in Gothenburg woont. Dus vanaf nu zijn we met z'n 3-en. De 4e man, Rex, moest helaas op het laatste moment op persoonlijke redenen afzeggen. Heel erg jammer, voor iedereen, maar het is niet anders.

4 dingen die snel opvallen bij het rijden in Zweden: Het is hier heerlijk rustig op de weg, iedereen houdt zich heel goed aan de snelheid, dacht je dat er veel snelheidskamera's in Nederland zijn, moet je hier eens komen! en als 4e, er zijn ook heel veel bomen hier :-)

Tot morgen dus

Hans

1. Harrie:
    3 september 2018
    Eens met alle 4 je punten, Richard 😉. Maar wat de flitscamera’s betreft zijn ze in Zweden wel zo netjes om elke flitser met een verkeersbord aan te kondigen een paar 100 meter van te voren 👍
  2. Nancy Nieuwenhuis:
    3 september 2018
    Fijn dat jullie elkaar nu hebben om de dag nog eens door te nemen en voor de gezelligheid in de hotels. Alleen is ook maar alleen. Maar voor Hans wel weer fijn om Swen weer in 't echt te zien na 5 maanden.
    Geniet van elkaar en de mooie ritten!