T minus 5

29 augustus 2014 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Noordkaap 2014

T-minus 5.

Het is bijna zover over 5 dagen gaan Hans, Rex en natuurlijk ik op (motor)reis naar de Noordkaap.

De reis zal via Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland naar de Noordkaap gaan en via de Noorse kust weer terug naar Denemarken, Duitsland en Nederland.
De gekozen route is ongeveer 7200 kilometer uit en thuis die we in achtien dagen willen afleggen

We zullen een poging wagen dagelijks te laten weten, aan de ‘thuisblijvers’, hoe de reis verloopt e.e.a. gedocumenteerd met (veel) foto’s en als het wil lukken stukjes film van één van de drie ‘onboard’ camera’s die we mee zullen nemen.

Goed T-minus 5 dus, de laatste essentiële zaken voor de reis worden ingekocht en de motorfietsen hebben het nodige onderhoud gekregen. Op het moment wordt er nog gewacht op een onderdeel voor de motorfiets van Rex een niet onbelangrijk onderdeel. Zonder het genoemde onderdeel is het niet mogelijk de voorrem te gebruiken.
Rex is hier bijzonder relaxt onder (vinden wij) van het genoemde onderdeel is één exemplaar in Nederland aanwezig dat als het goed is door de post een dezer dagen afgegeven zal worden.

Wordt vervolgd……

T-minus 5.

The date of departure is nearly there, Hans, Rex and I will be leaving for our North Cape (motor) bike trip in 5 days.

The journey will be through Germany, Denmark, Norway, Sweden and Finland to the North Cape and back home via the coast of Norway, Denmark and Germany.
The plotted route is approximately 7200 kilometers (4500 miles) which we plan to drive in eighteen days.

We will try and keep this blog up to date on a daily basis so those interested in our trip are being kept informed, we will document the trip with (many) pictures and if possible with pieces of film shot with one of the three onboard cameras we will be bringing on the trip.

Anyway T-minus 5, last essentials are bought for the trip and the bikes did receive the necessary maintenance. We still wait for the arrival of a part for Rex’ motorbike which is not an unimportant part I like to add. Without the part his front break will not work.
Rex is very relaxed (we think too relaxed(?)), he was able to find the only available part in the Netherlands and waits for the arrival one of these days through the mail.