Dag 1/Day 1

4 september 2014 - Bad Bramstedt, Duitsland

Brullende motoren en brandend rubber is niet iets wat je vandaag mag verwachten van ons maar we zijn eindelijk onderweg naar de Noordkaap; een bestemming die lijkt te komen uit een ver verhaal en niet een welke wij zullen bereiken over enkele dagen.

Zoals afgesproken, ontmoetten we elkaar bij Starbucks de Meern, dichtbij Utrecht en wanneer ik aankom, zijn Hans en ook Jerry (van Dijk) die ons zal uitzwaaien door met ons mee te rijden tot net in Duitsland, er al op het terras aan het genieten van de zon. Wim maakte de groep compleet niet lang nadat ik een espresso en een croissant ham_kaas had besteld.

We verlieten het terras met een blauwe lucht en een stralende zon, wat de gehele dag zo zou blijven; we konden ons geen betere start wensen.

Al snel reden wij Duitsland in en namen afscheid van Jerry met zijn BMW welke door zijn speciale uitlaat een donker en agresief geluid maakt terwijl wij verder via de Duitse autobahn reden naar ons eerste hotel.

Het bleek een vriendelijk hotel te zijn en onze motorfietsen mogen in de afgesloten garage.

We kijken uit naar een douche na deze eerste dag; het was warm vandaag en het omhoog sjouwen van onze bagage via de kleine trappen van het hotel hielp ons ook al niet om af te koelen!

Snel even douchen en dan wat te eten vinden. Misschien een schnitsel (Hans' favoriete eten!).

De weersverwachting voor morgen is dat het nog warmer wordt! Alles beter dan regen!

Roaring engines and burning rubber is not what to expect from us today but at last we are on our way to the North Cape; it still seems a very remote destination and not one to be visited by us in a few days.

As agreed earlier, we gathered at the Starbucks in de Meern, near Utrecht and when I arrived, Hans and Jerry (van Dijk) too, who would send us off by joining the group till only a bit past the German border, were already enjoying the sun on the terras. Wim was completing the group not long after I ordered an espresso with a ham-cheese croisant.

We left the terras; still cloudless skies and abundant sun, which would last the whole day; we couldn't wish for a better start.

Soon we entered Germany and said goodbye to Jerry as he turned back on his Beemer with a special exhaust system which gives that bike its distinct dark and brutal sound while we progressed riding the German autobahn towards our first hotel.

It appeared to be a friendly hotel and we were allowed to park our bikes in the hotel garage for the night, safely behind closed doors.

We all long for a shower after this first day of riding; it was hot today and climbing the small stairs in the hotel with our luggage didn't help cooling us down either!

A quick shower and then we will find something to eat. A schnitsel perhaps (Hans' favorite food!).

Weather forecast for tomorrow shows an even hotter day! Anything better than rain!