Dag 4, op naar Pitea

4 september 2018 - Piteå, Zweden

4 september, voor vandaag stond een relatief ‘korte’ rit op het programma van 428 kilometer naar Pitea dicht bij de Oostzee. De dag begon enigszins grijs en nat het had ‘s nachts geregend en het miezerde nog. Volgens de weer apps zouden we richting het goede weer rijden. De rit verliep zonder bijzonderheden, weinig tot zeer weinig verkeer zoals te zien op de kiekjes.  Onderweg was het soms lastig de aandacht bij het motorrijden te houden. De wegen op de route waren leeg en veelal kaarsrecht dit vergt wat creativiteit om bezig en alert te blijven zo vertelde Hans dat hij uit volle borst aan het zingen is op de motorfiets (Duitse slagers schat ik), Richard zit fulltime met de navigatie te pielen om een nog optimalere route te vinden en de weersverwachtingen te raadplegen, ik heb mijn tegendewindin fluiten kunnen perfectioneren. Al met al waren we blij toen we in Pitea aankwamen in ons City BnB hotel. We hebben een goede Thaise maaltijd achter de kiezen (Thai Garden). Daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan voor onderweg morgen bovendien wilden we Zweedse Kronen opmaken morgen zullen we in Finland zijn.

Ik ga vroeg naar bed vandaag, morgen 392 kilometer dus dat valt mee.

Tot de volgende update.

Wim

8C38D7F0-A996-47D1-BEB7-0C2DA89CB0DBhCE41F50A-00C2-49DD-AF24-175278701308402EB501-D527-4DCD-85FF-33D7883BC2DB

1. Nancy Nieuwenhuis:
    4 september 2018